هدف گذاری با چارچوب FAST یا SMART؟ > 자유게시판

본문 바로가기

사이트 내 전체검색

자유게시판


 a48000ff80b26d51e7d44af0f3a64d5e_1615335924_5995.jpg 

هدف گذاری با چارچوب FAST یا SMART؟

페이지 정보

작성자 Harlan Larios 작성일 24-01-23 22:20 조회 45 댓글 0

본문

طبق یک نظرسنجی ، در ۹۵٪ سازمان‌ها، این خود کارمندان هستند که اهداف خود یا تیم‌های خود را تعیین می‌کنند.
در زمینه تعیین اهداف، بیشترِ مدیران از مجموعه‌ای از روش‌های استاندارد پیروی می‌کنند. در سال 1954، اسطوره مدیریت، پیتر دراکر مفهوم "مدیریت بر اساس اهداف" را معرفی کرد، رویکردی که در آن کارمندان با مدیر خود برای تعیین مجموعه‌ای از اهداف موافقت می‌کنند و در طول سال برای دستیابی به اهداف مذکور تلاش می‌کنند. آنها جلسات یک به یک با نیروهای خود برگزار می‌کنند تا اهداف را تعیین کنند، سپس در پایان سال عملکرد را نسبت به اهداف، مورد بررسی قرار داده و ارزیابی خود را مبتنی بر رسیدن به اهداف انجام می دهند. اگر این شرایط برآورده نشود، هر کارمند ممکن است به تنهایی به اهداف فردی خود دست یابد، اما احتمال اینکه سازمان بتواند در اجرای استراتژی خود موفق عمل کند، بسیار کم خواهد بود. اما حتی اسطوره‌ای مثل دراکر، نمی‌توانست پیش‌بینی کند که چقدر اهداف به طور کامل بر محیط کاری مدرن سیطره خواهند یافت. وقتی اهداف به صورت خصوصی و شخصی نگه داشته می‌شوند، کارمندان اطلاعی از پروژه ها و فعالیت های دیگر همکاران در تیم‌های دیگر ندارند.
اهداف زمانی می‌توانند به اجرای استراتژی کمک کنند، که با اولویت‌های استراتژیک سازمان هماهنگ باشند و وابستگی‌های متقابل حیاتی در سراسر بخش‌ها را در نظر بگیرند و با تغییر شرایط مسیر خود را اصلاح کنند. این گروه از مدیران، همان‌هایی هستند که به دنبال تعیین هوشمندانه اهداف هستند، با اطمینان از آنکه اهداف، خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع‌گرایانه و محدود به زمان باشند.
این روش هدف گذاری یعنی SMART، آنچنان عمیق در ذهن مدیران جاری است که آنها به ندرت زمانی را صرف این سوال بنیادی می کنند: خدمات مشاوره فروش آیا این روش، درست کار می‌کند؟
رویکرد سنتی به تعیین اهداف در واقع می‌تواند هماهنگی و چابکی مورد نیاز یک شرکت برای اجرای استراتژی را تخریب کند. به عنوان مثال، ایجاد این انتظار از کارمندان که برای کسب پاداش، باید به ۱۰۰٪ اهداف خود دست‌ پیدا کنند، انگیزه قوی‌ای به آنها می‌دهد تا اهداف خود را به صورت محافظه‌کارانه‌ای که مطمئن هستند به آنها خواهند رسید، تعیین کنند.

مدیریت انطباق حقوقی و قانونی
سیستم ها و فرایندهای حقوقی به تطابق قانونی و حصول اطمینان از پایبندی سازمان به قوانین و مقررات مربوط به صنعت خود کمک می کنند. همچنین می توان از این فرایندها در مدیریت قراردادها شامل تهیه پیش نویس، بررسی و اشتراک گذاری قراردادها با مشتریان، تامین کنندگان و شرکا و ... استفاده نمود.

برای دریافت خدمات مشاوره فروش مشاوره مدیریت می توانید فرم موجود در سایت مرکز مشاوره مدیریت ماهان را به آدرس https://mahanmcc.com تکمیل فرمایید.

ارتباطات و همکاری:
با پیاده سازی نرم افزارها، فرآیندها و سیستم های ارتباطات داخلی و نیز فراهم کردن ابزارهای همکاری، می توان کانال های موثر برای ارتباطات درون سازمانی ایجاد نمود و باعث تسهیل کار تیمی و اشتراک دانش در میان کارکنان سازمان شد.

چهار معیار مهم در روش FAST عبارتند از:
1. این کمک می‌کند تا موانع و مشکلاتی که ممکن است به زودی پیش رویمان قرار بگیرد را برطرف کنیم و همچنین تضمین می‌کند که اهدافمان در مسیر درست و روشنی قرار دارند. بحث متداول (Frequently Discussed): خدمات مشاوره فروش هدف‌هایی که به روش FAST ایجاد می‌شوند، معمولاً بین مدیران بخش‌های مختلف به صورت مکرر مورد بحث قرار می‌گیرند و همچنین کارکنان باید تضمین کنند که اهداف با چشم انداز، ماموریت و هدف کسب و کار همخوانی داشته باشند. بلندپروازی (Ambitious): خدمات مشاوره فروش هدف‌ها باید به گونه‌ای جسورانه باشند که الهام بخش کارمندان بوده و آنها را در نیل به سطح بالاتر یاری نمایند. اهداف جسورانه رقابت سالم را در میان کارمندان ایجاد می‌کند تا ببینند چه اندازه می‌توانند عملکرد خود را بالا ببرند و از دیگران پیشی بگیرند. این رویکرد محیطی سالم را در بین کارکنان ایجاد می‌کند تا ببینند چه کسی می‌تواند بیشترین عملکرد را داشته باشد. فراموش نکنیم که همواره انعطاف‌پذیری و سازگاری سازمان با شرایط متغیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
2. خاص (Specific): هدف‌های خاص و بلند پروازانه باعث افزایش عملکرد تیم یا فرد می‌شوند. شفافیت (Transparent): مهمترین بخش هر هدف این است که برای بخش‌های مختلف و کارمندان شفاف باشد؛ و همه در مسیر هدف های یکسان گام بردارند. این ویژگی باعث حرکت کارمندان به سطوح بالاتر می‌شود.
چرا چارچوب FAST روش قابل قبول‌تری را هدف گذاری صورت‌بندی می کند؟
برخی سازمان‌ها به دنبال چارچوب‌هایی بودند که بتواند با تحولات روزمره و محیط کسب و کار سازگاری بیشتری داشته باشد. داشتن هدف جسورانهِ مناسب می‌تواند کارمند را به سمت درستی هدایت کند.
3. هدف‌های شفاف می‌توانند به راحتی هماهنگ شوند و کمک کنند تا بر روی Big Picture متمرکز شوند. اهداف باید خاص باشند تا کارمند بتواند این مسئله را درک کند که برای دستیابی به هدف باید چه کارهایی انجام دهد. هدف‌های شفاف می‌توانند به مدیران کمک کنند تا بفهمند تیم در کدام زمینه‌ها کمبود دارد. FAST از جمله فریم‌ورک‌هایی است که به عنوان گزینه‌ای مدرن‌ جهت تعیین اهداف و دستیابی به عملکرد بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

댓글목록 0

등록된 댓글이 없습니다.

PT. NONI HASBUNA JAYA

  • pt.nhj@nonihasbunajaya.com
  • +62 821 3873 9385
  • Jl. Kranji No.91, Randuguang, Sariharjo, Kec. Sleman, Kabupaten Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta 55581, Indonesia
  • Grand Jati Junction No 3A JL. Perintis Kemerdekaan, Kel. Perintis Kec. Medan Timur, Kota Medan, Sumatera Utara - 20231
  • Weekday9:00 ~ 18:00
  • Holiday9:00 ~ 18:00
Copyright © www.nonihasbunajaya.com. All rights reserved.